اسلایدر

سگها به چه فکر می‌کنند
 
همه نوع مطلبی اینجا پیدا میشه
دانلود,عـکس,آهنگ,آموزش,اخبار,دانشگاه,بیوگرافی,علمی,برنامه,سرگرمی,مطالب جالب

دانشمندان با انجام اسکن ام آر آی مغزی سگها تلاش می‌کنند که بدانند وفادارترین حیوان دنیا به چه موضوعاتی فکر می‌کنند.به دنبال پیشرفت تجهیزات علمی و پزشکی دانشمندان می توانند از اسکنرهای ام آر آی برای بررسی درون ذهن انسانها استفاده کنند، اکنون آنها تصمیم گرفتند که ذهن سگها را مورد بررسی قرار دهند.این پرسش که سگها چه احساسی نسبت به انسانها دارند در ذهن بسیاری از افراد وجود دارد اما تاکنون هیچ کس از فرآیند فکری سگها تا امروز تصویربرداری نکرده است.

نتایج این تحقیقات از سوی کتابخانه عمومی علم (Public Library of Science) منتشر می شود و نشان می دهد که چگونه مغز سگها به علائم دستی که صاحب آنها به آنها نشان می دهد واکنش نشان می دهند.برنز اظهار داشت که این نتایج نشان دهنده این است که سگها به توجه بسیار دقیقی به تمام علائم انسانی دارند و این علائم ارتباط مستقیم با سیستم تشویقی سگ دارد.مشخص نیست که سگ چه احساساتی حس می کند یا احساس می کند که آیا صاحبش خوشحال یا غمگین است. محققان در نظر دارند در اسکنهای بعدی خود این بخش از مغز سگها را مورد بررسی قرار دهند.

گریگوری برنز مدیر مرکز نوروپالسی دانشگاه اموری و محقق ارشد این تحقیقات مشاهده نخستین تصاویر مغزی از سگهای آزاد و کاملا هوشیار را بسیار شگفت انگیز توصیف کرد و اظهار داشت تا جایی که ما می دانیم هیچ کس تاکنون نتوانسته این تحقیق را انجام دهد. سگ نخستین حیوان اهلی شده محسوب می شود که تاریخ آن شاید به 10 هزار سال و حتی 30 هزار سال پیش بازگردد.دو سگ در این فاز از پروژه شرکت کردند. سالی سگ دو ساله از نژاد فیست است که برنز در 9 ماهگی وی را از یک پناهگاه نزد خود آورده بود. مک کنزی سگ سه ساله نژاد بوردر کولی است که توسط ملیسا کیت صاحبش تعلیم دیده بود.

هر دو سگ چندین ماه آموزش را برای رفتن داخل دستگاه اسکنر آموزش دیدند تا در طول مدتی که محققان از مغز آنها تصویر برداری می کنند آرام بمانند.محققان قصد دارند فرآیندهای ذهنی سگها را با دنبال کردن این که کدام بخشها از مغز آنها توسط محرکهای مختلف فعال می شوند را رمزگشایی کنند. آنها امیدوارند که در نهایت بتوانند به پرسشهایی چون آیا سگها حس همدلی دارند؟ ، آیا سگها می دانند که صاحبانشان چه زمانی شاد و چه زمانی غمگین هستند؟ آنها چه تعداد زبان را درک می کنند؟ پاسخ دهند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
جمعه 22 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 23:22
mahnaz

درباره وبلاگ


سلام به دوستان گلم.امیدوارم وبلاگم براتون مفید باشه.و با نظرات سازنده خودتون در بهتر شدن وبلاگم منو یاری کنید.
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان همه نوع مطلبی اینجا پیدا میشه و آدرس helpland.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.